Maak kennis met: Vitapep

blog-1-afbeelding.jpgGelukkig hebben wij iets nieuws voor je. Maak kennis met: Vitapep! De frisse oranje snackpaprika. Je hoort hem knisperen wanneer je je tanden erin zet. Heerlijk knapperig. En wanneer deze snackgroente je tong raakt, worden je smaakpapillen overspoeld met een heerlijk, frisse, zoete smaak. Wat je misschien niet meteen proeft is dat Vitapep ook nog eens bomvol vitamine C zit.

Precies wat je nodig had.

Waar komt deze snackgroente vandaan?

Een aantal jaar geleden had de tuinbouwindustrie het lastig. Om toch een stabiele financiële situatie te creëren, kozen veel bedrijven voor schaalvergroting.

Maar dit gold niet voor de mannen van Zuidgeest Growers. Zij gingen hun eigen weg. Ze konden gaan voor veiligheid, maar kozen in plaats daarvan voor een sprong in het diepe; zij gingen hun eigen unieke product telen.

Maar wat dan?

Na een hoop brainstormsessies, onderzoek met consumentenpanels en veel uitproberen waren ze vastberaden. Zij gingen de oranje snackpaprika op de markt brengen. Zo’n elf jaar geleden werd de eerste versie van deze knapperige snackgroente geteeld. Vitapep was geboren.

De mannen van Vitapep

Patrick en Wim kennen elkaar al jaren. In de loop der tijd kwamen ze erachter dat ze het over één ding wel heel erg eens waren.

Gewoon is maar zo gewoon.

Zij doen het graag op hun manier. Zoals ze zelf zeggen: veel leuker dan simpelweg de massa volgen. De mannen zijn constant op zoek naar een smaakvollere, betere en leukere manier om te doen wat zij doen.

En dat lukt ze aardig!

De gezonde oranje snackgroente is daar het bewijs van. Met dit product willen ze de consument verrassen. Maar dat niet alleen. Ook willen ze door een net zo lekker, gezond alternatief te leveren voor het zakje chips, de chocoladereep of het handje nootjes, hun steentje bijdragen aan een gezondere wereld.

Nieuw product, nieuwe uitdaging

Ontzettend leuk zo’n nieuw product, maar zeker niet makkelijk. De mannen begonnen compleet op nul. Niemand bij wie zij konden afkijken voor de teelt. En omdat het product nieuw was, ontbrak concrete vraag bij de consument.

Het was spannend. Ze hadden geen idee of de rest van de wereld net zo enthousiast was over dit oranje, gezonde tussendoortje als zijzelf.

Al snel kwamen ze erachter dat de nieuwe teelt het probleem niet was. Genoeg aandacht voor Vitapep bleek een grotere uitdaging. Hiervoor werd Tim erbij geroepen. Als marketingspecialist van Vitapep beet hij zich vast in deze uitdaging, en doet dat nog steeds.

En met succes! Steeds meer mensen ontdekken Vitapep. En het aantal vaste klanten dat dagelijks geniet van deze oranje frisse snack groeit en groeit. Maar de mannen zijn nog niet tevreden. Gemotiveerd als ze zijn streven ze door naar hun einddoel: iedereen aan de Vitapep.

Heb jij ze al geprobeerd?